eArşiv@Adu

Etkili sınıf yönetimi oluşturmada sınıf öğretmenlerinin yeni rollerinin nitel açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ercoşkun, Muhammet Hanifi
dc.contributor.author Ada, Şükrü
dc.date.accessioned 2016-03-24T07:42:56Z
dc.date.available 2016-03-24T07:42:56Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Ercoşkun, M.H., Ada, Ş. (2013).Etkili sınıf yönetimi oluşturmada sınıf öğretmenlerinin yeni rollerinin nitel açısından incelenmesi.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,4(1),60-79. tr_TR
dc.identifier.uri http://www.dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/arsiv/2013_c4/2013_haziran/54_h_ercoskun/54_h_ercoskun_SF.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2785
dc.description.abstract Durum çalışmasına dayalı olarak yapılan bu nitel araştırma, etkili sınıf yönetimi oluşturmada sınıf öğretmenlerinin yeni rollerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada verileri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen sınıf öğretmenlerine (17 kişi) ve eğitim müfettişlerine (6 kişi) yönelik yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, sınıf öğretmenlerinin farklı derslerde ve farklı sınıf seviyelerinde kullandığı sınıf yönetimi becerilerinin farklılaştığı; 1. sınıftan son sınıfa doğru sınıf yönetiminin kolaylaştığı bulunmuştur. Etkili sınıf yönetimini engelleyen muhtemel sebeplerden bazıları; çevrenin etkisi, anne-baba tutumu, sık sık öğretmen değiştirme, okul yönetiminin etkisi, öğrencilerin bireysel sıkıntıları, öğretmen (rekabeti) paylaşımının olmaması, öğretmenin yeterli olmayışı, medyanın etkisi, öğrencileri yarıştırmadır. Sınıf yönetiminde etkili olan unsurlardan bazıları; deneyim, kendini yetiştirme, kişisel yetenek, öğretmenlerin paylaşımı, mesleği sevme, çevre, okul yönetiminin desteği, moralin iyi olması, kılık-kıyafet, değişen program ve okulöncesi eğitimi almadır. tr_TR
dc.description.abstract This qualitative case investigated to determine the new roles of classroom teachers in maintaining effective classroom management. Semi-structured interview form that was developed by the researcher and oriented towards the classroom teachers (17 persons) and education inspectors (6 persons) has been used in the research in order to collect data. Content analysis has been conducted on the obtained data. When results of the research have been examined, classroom management skills of classroom teachers, which they use in different courses, are different; and classroom management gets easier from 1st grade to last grade. Some of the possible reasons that prevent the effective classroom management are as follows: influence of the environment, attitudes of mothers and fathers, frequently changing teachers, the influence of school management, individual problems of students, lack of sharing among teachers (competition among teachers), inadequacy of teachers, influence of media and causing students to race with each other. The factors that are effective in classroom management are as follows: experience, improving oneself, personal skills, sharing among teachers, loving the teaching profession, environment, support from school management, good morale, attire, changing program and having preschool education. Recommendations have been made for implementers and researchers based on the results that have been obtained in the research. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Etkili Sınıf Yönetimi tr_TR
dc.subject Sınıf Yönetimi tr_TR
dc.subject Sınıf Öğretmeni tr_TR
dc.subject Effective Classroom Management tr_TR
dc.subject Classroom Management tr_TR
dc.subject Classroom Teacher tr_TR
dc.title Etkili sınıf yönetimi oluşturmada sınıf öğretmenlerinin yeni rollerinin nitel açısından incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative A qualitative investigation into the classroom teachers new roles in terms of establishing effective classroom management tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR37636 tr_TR
dc.contributor.authorID TR49396 tr_TR
dc.contributor.department Atatürk Üniversitesi, KKEF, İlköğretim Bölümü tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 60 tr_TR
dc.identifier.endpage 79 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster